Primul manual de Educatie Nutritionala

 

Armonizarea activităţilor zilnice în scopul menţinerii sănătăţii şi al asigurării unei vieţi echilibrate se învaţă din primii ani de viaţă, sub atenta supraveghere a părinţilor. Însă odată cu înaintarea în vârstă, extinderea ariei sociale şi accentuarea influenţelor grupului, comportamentul alimentar al copilului şi regimul său de viaţă pot suferi modificări, nu întotdeauna benefice.

De aceea informarea timpurie şi permanentă pot constitui primii în paşi în scopul educării abilităţii de a decide corect şi rapid, în raport cu propriile nevoi. În contextul actual, al abundenţei de alimente ne-naturale, promovate agresiv prin foarte multe mijloace, acest demers devine imperativ, pentru a preveni apariţia dezechilibrelor de crestere.

Lucrarea este structurata in patru mari capitole:
1. Stil de viaţă sănătos – consolidează şi aprofundează cunoştinţele copiilor asimilate la orele de educaţie pentru sănătate
2. Nutrienţi speciali – capitolul prezintă valoarea nutritivă şi energetică a substanţelor conţinute de alimente
3. Piramida alimentară explicată – prezintă grupele de alimente
4. Etichetele alimentelor – prezintă datele cuprinse de etichetele produselor alimentare şi explică modul de citire şi interpretare a acestora
La finalul lucrării este o programă pentru acest curs opţional, ce poate fi folosită ca atare sau ca sursă de inspiraţie.

Orice lucrare şcolară, cu atât mai mult una care propune şi o programă, necesită avizul comisiei de specialitate din cadrul MECTS, ca gir al calităţii şi al unui conţinut adecvat. „Cum să ne hrănim sănătos“ a primit acest aviz, astfel încât lucrarea poate fi folosită la disciplinele opţionale, în cadrul proiectelor interdisciplinare sau ca suport pentru educaţia non-formală.
 

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare