Idei pentru un meniu vegetarian/de post

In ultima vreme am discutat cu multe persoane despre o dieta vegetariana si am constatat ca exista doua mari dileme: „ce sa mananc vegetarian/de post?” si „oare ma voi simti satul(a)?”. Cand spun ca sunt vegetariana unii ma intreaba daca nu m-am saturat de fasole si orez. Chiar daca in mod traditional la noi in post se consuma in general fasole si orez, trebuie sa recunoastem ca vremurile s-au schimbat. Avem contact mult mai usor cu bucataria altor popoare, iar pe mine m-a cucerit mancarea araba. Trebuie sa marturisesc ca eu consum putina fasole, iar orez aproape deloc. In schimb, iubesc nautul si lintea. Pentru a exemplifica diversitatea de mancaruri fara proteina animala, am enumerat mai jos cateva preparate pe care eu le consider delicioase si potrivite pentru primavara.

In alcatuirea unui meniu zilnic echilibrat trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte. Unul din ele este sintetizat foarte bine in zicala „micul dejun mananca-l singur, pranzul imparte-l cu prietenii, iar cina da-o dusmanilor”. La micul dejun trebuie sa consumam alimente care ne vor asigura energie toata dimineata. Niste glucide lente ar fi foarte potrivite. Tot in cursul diminetii trebuie sa consumam si fructele calorice cum sunt banana, strugurii, etc. La pranz ar fi ideal sa mancam niste proteine de calitate alaturi de multe legume cat mai crude. Masa de seara ar trebui sa fie usoara. Seara nu ar trebui sa mancam proteine, leguminoase, ci numai niste legume usoare, eventual sub forma de ciorba sau si mai bine o salata de cruditati. Cantitatea de alimente consumata intr-o zi trebuie neaparat sa fie in concordanta cu efortul fizic depus.

La gustari puteti opta pentru un fruct, pentru un preparat raw sau 10-15 bucati de caju crud, fistic, migdale crude. Gustarile se consuma la distanta de cel putin o ora de mesele principale. Chiar daca mancarea este sanatoasa, nu inseamna ca nu ingrasa. Aveti grija intotdeauna la cantitate. Asta e valabil mai ales in cazul preparatelor raw dulci pe care lumea are tendinta a le consuma in exces caci nu contin zahar rafinat si sunt sanatoase. Este adevarat! Si tot atat de adevarat este ca sunt hipercalorice! Cateva idei de desert clasic le-am pus la finalul listei. asta deoarece ar trebui sa fie exceptii si nu reguila la masa. trebuie consumate cu moderatie, chiar cu retinere. Ele ar trebui sa fie elementul de sarbatoare de la masa de duminica si nu o prezenta constanta. Cu privire la paine, categoric trebuie sa consumam paine integrala. Puteti incerca o paine cu indice glicemic mic cum este painea Slabesti mancand sau poate o paine integrala de grau dupa reteta doamnei Pridie.  De asemenea puteti manca lipii integrale.

 

Micul dejun

Cereale integrale cu suc de portocale

Voinicel

Amestec musli cu piure de mere 

Batoane energizante cu smochine

Budinca de chia cu lapte de caju 

Budinca de tapioca cu sos de afine 

Budinca de hrisca cu nuci

Branza raw de caju cu leurda 

Branza raw din seminte de floarea soarelui cu cepsoara si kalamata 

 

Gustari

Bomboane raw din cocos 

Bomboane raw din fructe deshidratate 

Ciocolata raw cu migdale 

Halva raw cu susan si fructe deshidratate 

Halva de floarea soarelui si susan 

 

Pranz

Supa marocana de naut 

Supa de spanac, linte si lamaie 

Supa de linte rosie in stil turcesc 

Pate de soia 

Humus cu salata de patrunjel

Falafel

Curry de spanac cu naut 

Piure cu telina 

Mancarica de naut 

Mancare de hrisca cu legume 

Sufleu de mei cu mazare si rosii 

Curry de fasole cu linte 

 

Cina

Ciorba de spanac 

Pate de vinete cu ardei copt 

Salata algeriana 

Ciorbita de verdeturi cu orez integral 

Spanac cu quinoa 

Urzici cu seminte de pin 

„Friptura” de pleurotus 

Bors de sfecla 

 

Desert

Prajitura cu mere si morcovi 

Negresa cu ghimbir si ciocolata 

Cheesecake raw cu portocale 

 

 

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare