Detoxifierea

Pierderea unor kilograme inestetice, ameliorarea celulitei, eliminarea senzatiei de balonare si imbunatatirea aspectului pielii sunt doar cateva beneficii pe care le aduce acest program de detoxifiere.  Sustinatorii acestei diete spun ca organismul nostru este expus unei absorbtii continue de toxine care provin din: poluare, fum de tigara, pesticide, aditivi alimentari, alcool, cofeina sau alimentatie necorespunzatoare.  Pe masura ce aceste toxine se depun in rezerve, apar o serie de probleme de sanatate cum ar fi: supraponderalitate, celulita, migrene, oboseala, balonare, imunitate scazuta, apetit sexual scazut, infertilitate, chisturi ovariene, alergii, depresie, constipatie, durere si stare generala de disconfort.

Procesul de detoxifiere ajuta la eliminarea acestor substante nocive din organism, iar rezultatul consta in imbunatatirea tonusului general, in pierderea kilogramelor nedorite si in recuperarea mai rapida din eventualele afectiuni existente.  Detoxifierea in sine presupune mai multe aspecte care variaza de la urmarea unei diete de reechilibrare organica pana la efectuarea unor sedinte de sauna, de masaj terapeutic sau de irigare a colonului.  Asadar, exista o serie de alimente permise si altele interzise in dieta de detoxifiere.  Interzise sunt alimente cum ar fi: produsele lactate, carnea, pestele, ouale, cofeina, sarea, zaharul si alimentele procesate.  Iata cateva grupe de alimente permise la micul dejun, la pranz si la cina.

Cateva variante de mic dejun de detoxifiere ar putea fi: germeni de ovaz fierti cu fructe proaspete, musli cu suc proaspat de grapefruit sau salata de fructe proaspete.

Pentru pranz ar putea fi considerate urmatoarele variante: supa de legume cu germeni de grau sau de ovaz, salata de cruditati cu seminte de dovleac, orez fiert cu salata de cruditati, tzatziki cu cruditati, avocado proaspat cu salata verde si zeama de lamaie, cartof copt in coaja, legume inabusite.

Cina ar putea consta in unul din urmatoarele feluri: ghiveci de legume, legume pe grill cu zeama de lamaie si usturoi, porumb fiert, suc proaspat de legume, salata de telina cu miez de nuca.

Este important asadar sa consumam o mare diversitate de legume si fructe colorate pentru a putea beneficia la maxim de efectele lor asupra sanatatii.  Asta pentru ca ele contin diverse substante fitochimice care se combina si se completeaza reciproc in lupta pentru mentinerea starii de sanatate.

In afara de faptul ca poate acoperi fara probleme necesitatile nutritive ale organismului, dieta de detoxifiere mai are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele si aspectul dermal, da energie si vitalite sexuala, digestie usoara, memorie buna si capacitate de concentrare crescuta.

Si toate aceste beneficii obtinute in urma unui program alimentar vegetarian se explica practic prin cresterea cantitatii de vitamine si minerale consumate; acestea ajuta la intarirea sistemului imunitar, mentin oasele puternice, ajuta digestia si reduc greutatea corporala la normalitate.  Sunt aceste obiective reale si posibile?  Absolut, incercati-o 1-2 saptamani si veti vedea.  Aveti doar de castigat!

Articol realizat de Lygia Alexandrescu de la Natural Silhouette

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare