Cum sa devii (sau nu) vegetarian

 

Zilele astea am facut constatarea ca in frenezia postarii de articole si retete diverse am uitat esentialul, motivul pentru care a aparut acest site. Nu am postat nici un fel de „mic indreptar” pentru cei care se gandesc sa devina vegetarieni. Scopul acestui site este sa puna la dispozitia tuturor informatii. Daca considerati ca stilul de viata vegetarian vi se potriveste si nu exista contraindicatii medicale sau de alta natura, eu nu pot decat sa ma bucur! Dar decizia trebuie sa va apartina!

Am sa va spun cum am procedat eu. In primul rand nu mi-am spus ca de maine nu mai mananc carne, caci mi se pare ca suna atat de fatalist si categoric, ca ma sperie. Mi-am propus sa micsorez cantitatea de carne consumata, concomitent cu descoperirea unuor noi feluri de mancare bazate pe legume care sa-mi satisfaca placerea de a manca. A fi vegetarian nu e un chin, credeti-ma ca e o mare placere! Mesele sunt delicioase, multitudinea de condimente suplinind carnea si grasimea. Cu aceasta ocazie eu am descoperit bucataria araba care este foarte bogata in arome. Trebuie sa recunosc ca in prima faza am avut tendinta de a consuma multe branzeturi si oua. A fost doar o faza trecatoare. Acum, fara sa-mi impun, constat ca trece saptamana fara ca eu sa mananc ceva de origine animala. Si asta se intampla unui fan al branzeturilor, deci inseamna ceva!

Suntem foarte aproape de inceperea postului. Daca va tenteaza vegetarianismul, fie ca sunteti credinciosi sau nu, incercati sa tineti post. Sigur nu aveti ce pierde. Din contra! Puteti constata ca va simiti mai bine, mai usori, mai energici. Pentru cei care au probleme cu colesterolul din cauza alimentatiei se pot constata scaderi importante ale valorii acestuia. Mancand mai multe fructe si legume veti da organismului mai multe vitamine care-i vor fi de un real folos in perioada de iarna care urmeaza si care nu se pot inlocui cu suplimente alimentare, oricat de minunate si extraordinare ne promit reclamele ca sunt. Trebuie insa sa retineti un lucru: un regim vegetarian care sa aiba cu adevarat efecte benefice asupra organismului presupune consumul de alimente integrale, nerafinate, un consum moderat de grasimi, consumul de zahar si dulciuri doar ca exceptii, o hidratare corespunzatoare. Dieta trebuie completata de un stil de viata activ, de evitarea pe cat posibil a stresului si gasirea a cat mai multe „supape de evadare” din tumultul vietii cotidiene.

A fi vegetarian, nu va costa mult din punct de vedere al bugetului. Pe piata sunt comercializate tot felul de alimente-minune, sucuri-minune, suplimente-minune la preturi de multe ori exorbitante. Nu spun ca nu sunt bune, mai ales ca nu prea le-am incercat, dar trebuie sa consumam in principal fructe si legume din zona in care traim si in anotimpul potrivit. De ce? In principal deoarece pentru ca  pana la noi, de acolo de unde au fost produse, aceste alimente parcurg mii de kilometri. Pentru ca aici sa arate „ca rupte din vrej” sunt culese inainte de termen si apoi coapte artificial in cuptoare speciale, sunt iradiate pentru a stopa cresterea, sunt stropite cu diverse substante pentru a descuraja mucegaiurile, etc. Astea toate pe langa pesticidele, ingrasamintele si restul arsenalului cu care sunt tratate in general aici sau acolo. Ca urmare, frumosul fruct care-ti face cu ochiul din vitrina nu mai este ceea ce ar trebui, ci contine cantitati imense de chimicale. Un alt motiv ar fi acela ca aici ne-am nascut, aceste alimente le-au consumat strabunii nostri si prin urmare ele se afla cumva in „memoria” organismului nostru si din acestea stie sa-si extraga cel mai bine nutrientii necesari. Asta nu inseamna ca nu vom manca si fructe sau legume din import sau din minunile mult laudate. Insa acestea trebuie sa fie exceptia si nu regula.

A fi vegetarian nu va garanteaza slabirea. Am vazut in diverse locuri prezentat vegetarianismul ca o cura de slabire. Nimic mai fals! Daca o sa consumati paine alba cu cartofi prajiti nu o sa fiti nici mai sanatosi si nici slabi. Sunt multi vegetarieni supraponderali, caci multi fac greseala de a folosi multa grasime crezand ca daca-i vegetala nu ingrasa! Fals! Grasimile vegetale sunt mai sanatoase, dar tot ingrasa! Cheia unei vieti sanatoase este moderatia! Nu trebuie sa eliminam grasimile, dar nici sa le folosim in exces. Nu trebuie sa eliminam painea in special, carbohidratii in general, trebuie doar sa avem grija la calitate, cantitate si modul de combinare. Dulciurile care ne-au „acaparat” viata nu ar trebui sa fie o prezenta continua, ci rasfatul de duminica. Si in nici un caz nu trebuie mancate in incheierea unei mese copioase, pe post de desert. Dulcele trebuie sa aiba la baza fructele, mierea si sa fie consumat la 2-3 ore dupa masa. Incercati sa descoperiti placerea dulciurilor raw vegan care sunt sanatoase. Atentie ca raman totusi foarte calorice si de necombinat cu alte alimente la masa (se consuma ca gustare/masa separata).

Va doresc multa sanatate indiferent de dieta adoptata!

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare