Meiul – cereala stramosilor nostri

Meiul este considerat a fi o cereala foarte nutritiva, un aliment complet, bogat in proteine si cu continut scazut de amidon. Este o cereala cultivata inca de acum sapte milenii in China de azi. Din ea (din faina, mai precis) se pare ca s-au facut primele mamaligi atestate documentar. Stramosii nostri o consumau in cantitati insemnate, dar treptat a fost inlocuita de preaslavitele grau si porumb. Exista mai multe varietati de mei, dar cel mai nutritiv soi este sorgul.

Meiul ajuta la o digestie corecta, actioneaza ca un revitalizant pentru organism si invinge micozele si ciupercile cu care ne putem confrunta prin compusii antifungici pe care ii contine. Cantitatea scazuta de calorii il face foarte util si pentru cei care vor sa tina cure de slabire, el fiind foarte bun si pentru ca are in componenta siliciu, magneziu si potasiu. Enzimele digestive continute in mei fac aceasta cereala una extrem de utila. Ajuta la tratarea hiperaciditatii la adulti. Cantitatea mare de magneziu si siliciu confera meiului proprietatea de a proteja tesuturile pentru a avea piele, buze, par si unghii sanatoase. Niacinul din mei (vitamina B3) ajuta la reducerea colesterolului si deci are un impact la metabolismul fiind cumva de ajutor la curele de slabire. Prin continutul de tryptofan (precursor al serotoninei si melatoninei) poate avea actiuni benefice in cazurile de depresie, durere cronica si in iritablitate/reactii violente.

Din punct de vedere al valorilor nutritionale, in 100g de mei nepreparat se afla 11g proteine, 73g carbohidtrati, 4.2 g grasimi, 8.5g fibre si o energie de 378 kcal. Ca si alte cereal meiul trebuie spalat bine inainte de utilizare. Se poate adauga supelor, in paine, se poate face mamaliga sau diverse deserturi. Atentie: prin fierbere isi mareste mult volumul. In mod obisnuit se prepara 1 parte mei si 3-4 parti lichid.

Incearca si reteta noastra de Sufleu de mei cu mazare si rosii inlocuind faina integrala de grau cu faina integrala de orez sau amestec special de faina fara gluten. Puteti chiar sa renuntati la faina, caci reteta nu va avea de suferit.

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare