Quinoa – mama tuturor cerealelor

Acesta este numele care a fost dat de catre incasi acestei cereale arhaice, dar miraculoase prin multiplele beneficii aduse organismului. De fapt este o pseudocereala aflata la granita dintre cereale si ierburi. Boabele acestei plante sunt extrem de marunte, rotunde si putin turtite, de culoare galbuie. Quinoa a fost adusă pe continentul european de către coloniştii spanioli. Se pare ca armatele incase foloseau un amestec de quinoa si grasime ca hrana deoarece sporea rezistenta razboinicilor.

Cercetari recente au aratat ca quinoa este o proteina foarte valoroasa, mult mai usor asimilabila de catre organism fata de carne, deoarece este de origine vegetala. Proteina pe care o furnizeaza quinoa este una completa, in sensul ca aceasta include toti cei 9 amino-acizi esentiali. Mai mult decat atat, contine lizina esentiala pentru dezvoltarea tesuturilor si repararea acestora. Fiind o proteina vegetala nu are colesterol si prin urmare este indicata pentru protejarea sistemului cardio-vascular.

Din punct de vedere nutritional, quinoa contine in 100g de boabe nepreparate 64g carbohidrati, 6g grasimi, 14 g proteine, 7g fibre si o valoare energetica de 368 kcal. Boabele de quinoa sunt bogate in vitaminele A, C, D, E, K si vitamine din grupa B-urilor. De asemenea, sunt o sursa buna de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc. Datorita vitaminelor si mineralelor, quinoa stimuleaza sistemul imunitar.

Este foarte bine tolerata de organism si datorita faptului ca nu contine gluten poate fi introdusa in alimentatia copiilor foarte devreme si poate fi consumata de persoanele cu intoleranta la gluten. Un alt argument pentru consumul frecvent este cantitatea mare de calciu pe care o contine. Are de asemenea proprietati de reducere a grasimilor din sange, protejand impotriva formarii placilor de aterom, reducand riscul de atac de cord.

Quinoa se prepară prin fierbere şi poate fi utilizată în preparate culinare, asemeni orezului, în budinci, pilafuri, risotto, salate, etc. Spre deosebire de orez, quinoa are însă un conţinut de amidon redus şi, din acest motiv, după fierbere rezultă un preparat afânat. Atentie: prin firbere quinoa isi mareste volumul de 4 ori!

Incearca si reteta: Curry de vinete cu quinoa.

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare