Lintea-bobitele miraculoase

Lintea este o leguma care se cultiva de foarte mult timp pe continentul european. Fructul acestei plante consta in doua pastai care contin una sau doua seminte, ele fiind cele care se consuma si sunt cunoascute sub numele de linte. Poate fi de mai multe feluri: cu boabe mai mari si verzi, cu boabe micute si galbene, cu boabe mici si rosii sau negre.

Proprietatile benefice sunt dintre cele mai diverse, de la protectia impotriva bolilor de inima si pana la beneficii pentru silueta.  Lintea este un aliment foarte concentrat, continand doar 11% apa. Asta face din linte o remarcabila sursa de energie (338 kcal pe 100g). Continutul de grasimi este neglijabil si are un continut bogat de proteine si carbohidrati. Astfel, 100g linte cruda indeplinesc nevoile nutritionale ale unui adult. Din aceasta cantitate se pot prepara doua portii de mancare.

Lintea este o sursa excelenta de fier, furnizand 9mg/100g, in timp ce carnea furnizeaza 2mg/100g, iar oul are 1,44mg/100g. Prin urmare este un aliment recomandat in starile anemice. Pe langa fier ofera cantitati mari de folati si cupru care contribuie la producerea de eritrocite.

Este de asemenea indicata pentru evitarea constipatiei tinand cont ca are un continut ridicat de fibre.  Aceste fibre colecteaza colesterolul din alte alimente si il elimina prin fecale. Pentru femeile insarcinate lintea este alimentul ideal deoarece previne anemia cauzata de sarcina prin continutul mare de fier, previne malformatiile fatulului prin continutul mare de folati si previne constipatia prin continutul mare de fibre. Este un aliment ideal in curele de slabire deoarece ofera o senzatie de satietate de lunga durata prin proteinele pe care le contine, previne constipatia prin fibre, nu are grasimi si ofera organismului multi nutrienti esentiali.

Este recomandat sa mancati lintea alaturi de ardei, rosii, castraveti, conopida, sau broccoli, intrucat astfel fierul din legume va fi asimilat mult mai repede de catre organismul dumneavoastra. Puteti combina lintea cu cereale deoarece acestea contin metionina care este un aminoacid esential pe care lintea nu-l contine, cu morcovi care contin provitamina A care lipseste de asemenea din linte si cu spanac care este bogat in calciu care de asemenea nu se regaseste in linte.

Incercati si retetele propuse de noi: Supa de spanac, linte si lamaie, Supa de linte cu tamarind, Tocanita de linte cu telina si usturoi, Curry de linte cu spanac, Linte si legume cu sos de soia, Curry de fasole cu linte, Supa de linte rosie in stil turcesc.

Adauga un comentariu

Comentarii

  • Nu sunt comentarii

Informaţii în completare